Uppe före tuppen!

Jag har i runda slängar varit vaken sen klockan fyra, men varit uppe sen halv 6. Ludvig började knöla redan vid 4 tiden och jag fick upp och stoppa i nappen några gånger. Tänkte att det inte alls står på förrän han vill äta. Tjiii fick jag liksom. Han hade ingen som helst lust att gå upp förrän vid halv 6, vilket i sig är helt underbart, men har man legat på halvspänn och sovit sen fyra så känns det sådär i ögonen just nu.

Eftersom M sedan hade klockan på halv 7, så vi skulle vara uppe när rörmokarna dök upp vid 7 snåret + att Ludvig inte var så sugen på att somna om, så var det liksom ingen idé att försöka få någon mer blunder just då. Ludvig har nyss somnat om, M måste åka till jobbet om typ en kvart och än har vi inte sett till några rörkrökare..... så det innebär att så länge som de inte har kommit, så känns det heller inte som att jag kan göra L sällskap hos John Blund. Skulle ju behöva veta vart de hade tänkt börja idag, ifall vi lär flytta soffan inne och lite så.... men eftersom det är hantverkare som vi pratar om, så ska man väl inte vara speciellt förvånad.

Det är åtminstone fredag idag. Planerna för dagen är som sagt att hålla mig hemma så krökarna kan arbeta här, invänta eftermiddagen så det är ny match för Sverige och efter det blir det friidrott igen på tv:n, så det ser ut som jag har min dag räddad även idag. Fredagsmys var ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0