Bankrutt

Igår invigde vi M´s födelsedagspresent från mig, Sverige-monopol. Tilläggas bör kanske att han fyllde i April, så man kan säga att spelet legat orört ett bra tag. Till en början var det jag & L mot M. Ludvig satt lugnt och snällt i mitt knä och tittade på, samtidigt som han lekte med lite gosedjur. Efter nästan en timmes spelande, så insåg vi att L höll på att slå igen sina blå i mitt knä! Så det blev ett litet break för junior-läggning och paradiset. Från att jag gick in i sovrummet med L och tills jag gick ut ur detsamma, hade det gått ynka 8 minuter och L hade hunnit somna! Nytt rekord.

Själva spelandet sen gick upp och ner för oss. Droppen kom när jag fick ett chanskort med texten "Du vill se Umeå IK spela match. Gå tillbaka till Umeå utan att passera GÅ". Okej, toppen att få se på fotboll ju, men inte när M har hotell på just Umeå, spelets dyraste gata och jag blir skyldig honom 20 miljoner! Att jag var bankrutt då var ett faktum och spelet var slut. Revansch ska jag ha!

Idag har vi sovit länge igen! Det börjar bli en vana nu att sova till närmare 10. Jag klagar inte. =)

Beroende på vad klockan blir när vi ätit lunch och sovit middag, så kan det eventuellt bli en tur till Nås. I morgon är det dags för junior att få sin svinspruta nr 2, så då hinner vi inte... därför lär vi nog passa på att göra besök redan idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0