Dagen hjälte!

Inte långt efter att jag skrivit förra inlägget så biter jag sönder tråden som sitter i min underkäke efter tandställningen för hundra år sedan.... den har varit lite halvt lös förut och varit vass när man känt med tungan, men nu flyttade den på sig ännu mer och verkligen skaver heeela tiden. Vad göra? Ringer tandläkaren här i byn (tack snälla att det finns en!) och vad händer. Hon har stängt, men om jag har tid att komma på en gång så skulle hon titta på det! Panikringer svärmor som lyckligtvis slutat jobbet och kan komma ner för att underhålla junior medan jag är iväg... det tar 2 minuter att laga, högst. Vi bestämmer kanske snabbt att det är lika bra att hon tar bort tråden från en tand och minskar ner tråden liksom... sagt och gjort, det blev toppen! Dessutom när jag var sista patient innan julen, så tyckte hon inte jag skulle behöva betala något. Tack snälla! Snacka om att ha tur! Kul och fått lov gå med de där skrotet under julen....

Efter tandläkarbesöket packade jag och L på oss alla kläder och åkte till mitt jobb.... japp, Ludvig fick plats i stolen, men det var inte mer heller... stackars liten. Prio 1 att köpa är ytterligare en bilstol så vi även har i älskade Corre. Fick smörgåstårta och en julklapp, innan vi styrde kosan hemåt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0