Kaaaaaaalt.

What´s going on, liksom?

 

Igår eftermiddag stod termometern på runt -5,7´c. Vi åkte till Nås efter lunch, runt kl 16 och när vi sen åkte hem X antal timmar senare, så var det närmare -20´c. I morse när man vaknade såg termomtern ut som ovan..... vad är det som händer liksom? Varför måste det vara så jävla kallt så jävla länge? Jag är less på kylan! Det värsta av allt, är att jag måste börja dagen med att gå ut för att köpa mjölk om vi ska få någon lunch idag.... har ju planerat att äta upp julkorven med hemgjort mos... och igår drack jag upp mjölken vi hade hemma..... varför köpte vi inte en liter i Nås när vi ändå var där..... tjiiii fick jag liksom. Bara att klä på sig och hålla andan det.

Som sagt, igår hamnade vi i Nås. Hade lite lngtråkigt på dan där och M var rätt rastlös, så vi åkte till mamma och pappa för att hälsa på. Visade sig att hela Äppelbo-ligan var på ingång också, med 5 söta kusiner. Så vi var mer än roade hela kvällen fram till 21 snåret då de begav sig hemåt. Glömde så klart kameran hemma, så det blir inga kort på charmtrollen.... funderade sen länge och vääl om vi skulle dra oss hem innan hockeyn började, eller om vi skulle åka i första pausen. Efter att grabbarna klickat en varsin öl och matchen blev rätt spännande + att bilen behövde tinas lite, så sluta det så klart med att vi blev kvar hela matchen....

Har sovit sisådär i natt också. Kommit in i en period då jag drömmer konstigt och där jag även tror jag är på g att bli förkyld.... för jag vaknar av min egen andning typ som låter skit högt. Helt sjukt. Haha. Inte direkt snarkning så, men väldigt hög andning, kanske för att näsan är full av snor och samtidigt tät.

I vilket fall som helst, så är jag glad att halsbrännan har lyst med sin frånvaro ända sen jul tror jag! Efter att ha levt med halsbränna i kanske 10 veckor i sträck, så känns det faktiskt lite konstigt att den inte är med mig längre. Men ack så befriande. Dock vet jag ju att den kan komma tillbaka, men den dagen den sorgen.

Om man skulle ta och klä på sig allt man kan få fram då och traska iväg till affär´n..... säg mig, varför fryser jag redan nu?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0