Smultronmärke.

Gårdagens promenad mätte jag i morse till 4,5 km. För er som inte vet, så ska jag berätta hur de där 4,5 km ser ut. Tänkt er världens längsta raksträcka, sen några små kurvor, följt av raksträcka, små kurvor och så rakt igen... typ världens tråkigaste väg, men den är ju också en liten genväg. Vad jag också måste berätta för er, är att längden på den längsta raksträckan är 1500 meter, fatta 1,5 km rakt fram! Hur boring låter inte det? Inte undligt att det kändes som ett varv runt jordklotet...

Nyss avverkat dagens promenad också, lika härligt väder idag med, men en aningens lite för halt. Stod på benen iaf, vilket som är huvudsaken.

Väntar på att  M ska hitta hem från jobbet så vi kan äta något, och sen är det nog tv hela kvällen. Handbollen och lite andra program.

Vad i hela fridens namn höll snöplogen på med i morse? Nog för att det är super att plogen hittar ut till oss, MEN den skramla och skråla utanför i säkert en kvart.... höll på bli vansinnig mitt i sömnen... hallå liksom... klockan var 04.50! Vägen är ju rätt smal förbi här, så det måste nästan ha varit en vikarie som kört, som var extra noga.. för inte tar det en kvart att få bort snön utanför här heller, möjligen på vår gård.... på en kvart borde denne väl åtminstone ha kunnat låta bli att ge oss en stor snövall in? Men icke.

Är det möjligt att man kan få ett smultronmärke vid 24 års ålder? Har haft ett rött märke i pannan i flera flera dagar, så det ser skumt ut iaf.... men i ärlighetens namn tror jag det är någon form av skorv....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag lyckades med lyckonumret, det blev du! Konstigt!



Kram Mamma

2009-01-21 @ 19:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0