Trasiga lampor.

Det är något som händer just nu. Något skumt. I lördags small lampan i hallen, ja inte small på så sätt, men den gick sönder, så det blev kolsvart i hallen. Idag när vi åker hem från jobbet, så är det jääätte dåligt halvlyse på älsklings corre... så vid stoppet vid Ica fick vi lov slå en kik, och yes ena lampan var kaputt. Bara att ringa PAPPA, räddaren i nöden. Sen om inte det vore nog, så när vi kommer hem och håller på med maten, så upptäcker jag att det bara är en av två fönsterlampor i köket som lyser.... retas någon med oss, eller är det verkligen så illa att de råkade hände samtidigt?

Så efter att ha fixat lite mat, bestående av torsk och ris, så fick det bli en snabbis till Nås för att ta hjälp av papsen... och 3 minuter senare, så ser man vägen igen. Yes. Har sett på 90210. Känner mig som 16 igen, eller inte. Har de senaste veckorna även fått M att sitta bänkad framför tv:n. Det är kul. Nog för att 90210 kanske är lite ungdomligt, ja jag vet, men ibland måste man få vara 16 igen.

Idag har vi varit till barnmorskan igen. Var ett tag sen sist nu. Hemska sex kilo har jag gått upp.... inte hemska på så sätt att de syns så där värst mycket mer än på magen kanske, men jag har liksom aldrig i hela mitt liv vägt så här mycket. Aldrig någonsin. Och det här är bara början. Det kommer bli fler. Att hoppas med att få nöja mig med 10 kr känns ju nu väldigt avlägset...... man kanske får ta och tänka så här, "okej om man går upp x antal kilo, bara man inte sväller upp och blir som en padda"... det räcker om jag får en mage och inget mer. För allt ska ju senare bort också- innan september... hmm. Idag fick vi höra hjärtljuden för första gången! Spännande. Starka slag och en lite kluckande innifrån... sjukt att man kan höra egentligen. Jag har väldigt bra värden just nu iaf.

Och så det där med vagnen, vi kunde göra en ändring i vår beställning, så det gjorde vi. Det skiljde 300 kr i pris.  

Tror jag ska avsluta dagen med en liten glassbit, sen ska jag ta mig tusan gå och sova. I morse var jag dödens. Jobbigt med måndagar.

Californication ikväll också, men det får vi spela in!

Icke att förglömma..... morgondagen kommer vara den första dagen i mitt liv, då jag startar upp en relation med Försäkringskassan på egen hand. Dvs då inte min mamma ringer och tar en VAB-dag på mig. Img ska jag lägga på intyget på lådan om att jag är gravid och att jag om några månader framöver, önskar få liiiite pengar av dem. Så från och med img, skulle jag tro, att jag har fått en ny vän att bråka med. Skål och grattis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0