Det magiska klockslaget.

Minuterna som jag har sovit sedan kvart i fem i morse är lätträknade. Lilleman gav upp strax före 22 igår kväll, utan att vi behövde ta en biltur. han började att röra på sig efter 03 någongång, men med tuttens hjälp så kan man nu lura honom att sova lite längre... så kvart i fem var vi upp. Var tillbaks i säng strax efter 05 och då vägrade han somna. Han låg och prata och joddra för fulla muggar... inte så att han är arg och ledsen, men det ska låta heeeela tiden.... inte så kul efter 2 några timmar liksom när man är dödstrött... vid 09 efter 4 timmars pratande så gav vi upp och gick upp. Det resulterade senare i att Lilleman somna i vagnen vid 10 och sov där sen i 3 timmar... men då fanns ingen tid för oss att sova ikapp.

Ni har lagt märke till klockslaget kvart i fem väl? Det är helt sjukt. Otäckt. Läskigt. Antingen sover vi till kvart i fem, eller så har vi varit vakna sen kvart i fem... alltid kvart i fem liksom.

Medan Ludvig sov i vagnen, så har grabbarna byggt upp en ställning på gaveln, jag har klippt gräsmattan och börjat sopa lite falurödfärg på huset... så bara Ludvig väljer att ta en längre siesta sen, så kan jag börja måla! Problemet är ju bara att man inte vet i förväg hur länge han har tänkt att sova...

Solen har visat sig idag! Såååå härligt. Blev att grilla lite burgare till lunch. Bäst att passa på liksom. Skulle behöva slänga mig i duschen och byta om lite innan vi får besök av mina kollegor.... hinner jag medan Ludvig sover så sött i soffan......?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0