...

Jag kommer inte på någon bra rubrik på detta inlägg. Det står liksom still i planeten.

Det har snickrats och hamrats här hela dagen i stort sett. De gav upp för en timme sen, då det stod lite annat på schemat sen. Så då fick M ta tag i det han skjutit upp alldeles för länge, att tvätta bilen!

Eftersom det varit riktigt härligt väder idag, så passade vi på att grilla till lunch. Strax innan det, så kom mamma hit och tog med sig Ludvig på en promenad, så att jag iaf skulle hinna äta.... och det var inte mer än att jag hann heller... men så är det. Ludvig känner av när vi (åtminstone jag) skall äta. Då är han också hungrig. Får hoppas det håller i sig i något år till bara...

Tog dessutom en promenix på förmiddagen med honom i vagnen, som gjorde att han sen sov i 2 timmar...så idag har vi iaf fått frisk luft. Tur att vi åkte till Björnparken igår måste jag säga. Vette katten om vi pallat att vara där i denna värme, varken jag eller Ludvig...

Har inte så mycket mer på schemat idag. Lite tvätt ute på tork som skall in och antagligen en liten disk (som inte får plats i diskmaskinen) som måste diskas... och så kanske lite tv på det sen innan läggdags? Börjar kännas nu att jag varit uppe sen kvart över 7...

Img är dagen räddad. Vid halv 9 så kommer åtminstone den anlitade snickaren hit för att sätta in altandörren och hur många fler att familje-snickarna som kommer då, det vet jag inte. Sen ska vi till Mfjd på läkarbesök med Ludvig till halv 12...och vid 15 så är det Uppträdande i ladan i Uppsälje. Det är mina kusiner och tremänningar som bjuder på en föreställning, oftast en gång varje sommar, och de är så himla härliga! Riktiga teaterapor och sångfåglar allihopa. Så det är ett måste! Sen har vi picknick efter det sen. Ska försöka ge er lite bilder från föreställningen...

Just ja. Idag kom fakturan som vi bävat för en längre tid. Den från snickaren. Vi var osäkra på vart den skulle sluta någonstans och befarade det värsta... men vi blev positivt överaskade! Den var inte alls nå dyr och dessutom så får vi tillbaka 15-20´ nästa år på den med hjälp av ROT-avdraget.... så det kunde faktiskt inte bli bättre... vi ser ut att kunna dra projektet i land. Känns bra. Dessutom jobbar mina familje-snickare så kopiöst bra och fort, så snart står det inte på förrän vi kan tapetsera och flytta in! Enligt svärfar så kanske sep-okt någongång.... nice! Ska bli kul att titta på massa taeter snart... men ack så svårt att välja det måste vara. Lär ju finnas hur mycket som helst... och vi ska tapetsera om överallt... och vilka färger ska man ha vart...hmm...usch... svårt.... men.... skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0