Falu rödfärg.

Japp, så var jag igång med rödfärgandet! Passade på att starta medan Ludvig tog sin förmiddagstupplur på nästan tre timmar! Har börjat måla på den nya delen av huset, medan byggnadsställningen fortfarande står kvar och är till bra hjälp. Ställningen skulle snickarna tagit bort för typ en månad sen, men än har vi inte sett till dem.. så då är det bara att passa på att utnyttja resurserna som finns. Dessutom är det bra för mig som är höjdrädd och slipper stå och balensera på en stege med penseln i ena handen och färgen i den andra.... jag kan inte rå för det, men jag har alltid tyckt om att måla... undra om det är för att det är så kul att kladda?

Jag hoppades ju på att få sova ända till 03 i morse, vilket var helt underskattat... Ludvig sov till 04.15! Min lilla gosgrabb börjar bli en stor kille och lika trött som sina föräldrar, så nu sover han 6-7 timmar innan han vill äta! Underbart! Dessutom tog det  inte allt för länge att få honom att sova igen efter maten vilket är skönt. Vid 08 steg han och jag sen upp för dagen medan M fortsatte slumra en timme till.

Pappa har åkt hem för dagen, för att komma tillbaks img, då det är dags för en byte-köks-fönster dag bland annat... får även lite experthjälp av M´s bror då vilket kan behövas.. så bort med gardinen och lite blommor ikväll då kanske... M är ute och målat klart det röda vi har kvar på den väggen vi började med, sen blir det lite finspackling för honom med svärfar innan vi också tar kvällen i arbetet. Tror det blir en tur till stan för att inhandla lite färg och penslar bland annat framåt kvällskvisten...lär ju ha lite att göra img också ju... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0