Sommaren är kort

Om förra veckans väder var mer än kanon, så verkar väder-gudarna ha mer än rätt nu med.
Molnigt, regnigt och ca +12´c. Finns det inget mellanting? Jag menar, för en vecka sen så var det närmare +30´c... inte konstigt att man fryser nu förtiden.

Igår eftermiddag/kväll var vi till mamma och pappa. Var fullt hus till slut. Hela våran familj + 6 Sthlmare på trevligt besök. Totalt 15 personer och en katt. Åt tacopaj och käkade kladdkaka. Kunde inte bli bättre. Ludvig var lite knölig under kvällen och skrek en timme eller så... till slut somnade han i mammas knä vid 21 och där sov han tills vi skulle dra oss hemåt vid halv 11... flyttade över honom till bilstolen och han fortsatte snarka. När vi kom hem såg vi klart på filmen vi påbörjade i Nås... och efter den var det läggdags. Jag tog en chansning vad det gällde  Ludvig. Han hade inte ätit och fick ingen ny blöja... utan jag flyttade över honom från stolen till sängen och tänkte antingen vaknar han och ska äta nu, annars sover han vidare och vi får gå upp om kanske en timme.... (kl var nu 23...)...men grabben snarka vidare han... när jag vaknade av att han var hungrig, så var klockan 01.20! Så jag hann få 2 timmars sömn innan det var dags!

Sen har vi krånglat lite under natten också. Efter första måltiden så var ville han inte riktigt somna i sängen, så vi gick upp han och jag igen, sen la vi oss i soffan och sov där till halv 5...åt en omgång till och sen började krånglet. Mellan 5-6 så gallskrek han.. tills M slutligen fick tyst på honom och de somnade både två utmattade på M´s sida av sängen. Sen steg vi inte upp förrän efter 9 när snickaren kommit på plats.

Ska nu ta och göra mig och pysen klar för att åka till Vansbro en sväng. M ska bli klippt av Tet och så ska vi utföra lite ärenden innan vi lär brassa på hemåt igen för att åka X antal vändor till soptippen med massa skräp.... så nästa steg för dagen blir att väcka Ludvig!

Kommentarer
Postat av: Emma

Mums med taccos! Var en stund sen jag åt det nu! Så länge jag får köttfärs, lite grönsaker, lök och ost så är jag nöjd! :) en klick gräddfil/creme fraiche till också är inte helt fel!



Tar väl och åker runt 9-snåret, så jag är väl hos er runt 11. vakna då?



2009-07-06 @ 13:57:53
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0