Sovmorgon!

I morse fick jag sovmorgon! Så jag har bara varit uppe en timme ungefär. Igår kväll var Ludvig så gnällig och knölig och bara gallskrek. Absolut ingenting hjälpte... så vid 23 tog vi en sista utväg och bäddade ner honom i bilstolen och så tog vi en tur till Mfjd och tankade. Visade sig också att Mfjd hade strömlöst, för det var totalt bäcksvart och bensinpumpen stendöd... så vi tog en sväng runt där för att se om alla var utan el och efter ett tag så kom strömmen tillbaka och vips så lyste alla gatlampor och rondellampor igen.. rätt coolt. För Ludvig blev det i stort sett tack och godnatt direkt och vi fick pusta ut och vila våra öron. Hur kan det vara så skönt att åka bil?

När vi kom hem flyttade vi över honom till sängen och där sov han vidare till efter 04! Efter att vi varit upp och käkat så la vi oss i soffan och sov i 3 timmar....åt en stund till och så la vi oss i sängen... vilket resluterade i att han börja knöla och skrika igen... så till slut tog M med sig honom upp och jag fick sova vidare. Slutade också med att L somnade i bilstolen när de var ut för att hämta tidningen...och där sitter han än.

Snickarna har hållt på någon timme redan. Det sägs att fönstret mellan gamla/nya skall ur idag. Det innebär antagligen att hela vardagsrummet kommer bli rätt dammigt och lortigt men det tror inte M..... jag förstår liksom inte hur man gör för att det inte ska bli det... ett fönster ska liksom ur + att man ska spika upp en skiva som täcker... hmm.... och där kommer vi vara ett tag sen.. får hänga för gardinen bara så den täcker skivan.... yeah!

Vädret är fortfarande lika värdelöst, så det blir en innedag igen. Kanske se på en film idag med?

Jag hann måla mina pyssel-bokstäver igår kväll iaf! Jag hoppas de blev bra. Jag hann ända till sista bokstaven innan Ludvig blev otålig hos M...men det hjälpte ju som sagt inte fast jag försökte sen...

Jag har haft M´s vinterjacka liggandes i tvättstugan sen i april tror jag. Den ligger i väntan på att bli tvättad, men sen skall den helst torkas i ett torkskåp och något sådant har vi inte... så jag lär först höra med svärmor om deras är tomt innan jag tvättar den.. och det glömmer jag ju hela tiden... tills nu... men frågan är om det är någon idé att tvätta bort den... Vart är sommaren och solen?

Det har till och med gott så långt i vädret, att M har börjat lessna och önskar ta en shoppingtripp någon dag när det blir semester i bygget. Så det lutar åt en dags-tripp till Kallestad. Fast först, ska vi nog försöka få in Björnparken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0