En dag vid havet

I morse när jag och Ludvig steg upp, så var M redan uppe... han hade fått en låsning i nacke/rygg och hade ont och inte kunde ligga.... så vid 10-tiden tänkte jag ta pysen med mig och åka till Nås för att fira lillebroder (dock utan paket ännu....). M fråga om jag skulle vara där länge, vilket jag inte trodde, så då ville han följa med. Det slutade med att vi varit i Nås i nästan ett klockvarv...

Började med fika ute i skuggan, sen stod det inte på mer än att mamma bjöd oss på lunch... och i samma veva så kom syster med familj för att få fika och gratta broder som typ inte var hemma... dessutom höll familjen Z på att svettas bort och behövde ett svalkande bad... så hela balunsen drog till Nåsen efter maten.. kunde ju stanna en stund iaf... slutade med att vi både fikade och grillade korv innan vi vid 20.30 snåret drog oss hemåt igen.... men ack så skönt och underbart det varit. De andra har badat och plaskat i vattnet, jag och pysrackar´n har varit i skuggan och försökt överlevt för att finna ro till att sova, vilket vi lyckats rätt bra med faktiskt... Ludvig har varit mycket nöjdare nu de här 2 dagarna vi varit vid sjön än han är hemma... så dit ska vi fler dagar!

Medan kusin Oscar plaskar skönt....
 

....sov Ludvig skönt i sin stol....


....innan han avslutade kvällen med ett bad hemma i baljan...


Vår Super-Ludvig

 

Helgen har varit heeeelt helt toppen. M fick dessutom komma till massören eller vad man nu kallar honom och han fixade till låsningen, så nu är han människa igen. 5 arbetsdagar kvar för honom, sen får jag och Ludvig ha honom hemma i 5 veckor!

Img kommer förhoppningsvis IKEA hem till oss med en ny bäddmadrass, yes!

Läggdags inom en snar framtid så jag orkar upp om cirkus 2 timmar...

Snälla låt vädret få vara så här braaaa ett tag till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0