Ljuger vädergudarna?

I natt somnade jag och L vid halv 12, sen sov vi till kvart i 2 innan det var matdags nr 1. Satt uppe en timme ungefär innan vi slockande båda två i våra sängar. Kvart i 6 var det dags att stiga upp igen, och det var då trilskheten började... efter att ha ätit och ätit i omgångar och vägrat få ro att somna om, så var vi vakna i 2 timmar till... men kanske var det lite ont i magen, för under natten/morgonens lopp hann vi göra två stora lass... till slut fick vi L att somna igen och kunde sova fram till nästan halv 10.

Av någon anledning så har det inte regnat något idag. Det sas ju att det var idag det riktiga regn-vädret skulle komma... men icke... inte än iaf.... lovely! För i morse vid 7 var snickarna återigen på plats, så nu har de snart täckt igen taket! Dessutom sägs det att takpannorna är på ingående under eftermiddagen här... så morgondagen kommer bestå av (inte för mig kanske men för grabbarna....) att plocka ner de gamla pannorna från den befintliga delen och lite sånt.... skoj att se att det händer saker. Nu kan man liksom se att det börjar ta sig, att det blir en utbyggnad. Skulle behöva ta mig tid och uppdatera på byggnads-bloggen också, men det får bli en annan tid.. lär plocka ur lite kort och visa er och så... så en annan gång när L sover sött.

I övrigt kommer eftermiddagen/kvällen bestå av en tur till Djurås för att inhandla lite blommor att plantera i krukorna som fortfarande står tomma här.... och L gillar att åka bil, så då kommer han nog somna gott.

Fredag var det också för den delen, men alla dagar är ju som vilken dag som helst för mig, så jag känner knappt av att det är helg. Kommer nog bli annorlunda sen när M börjar jobba igen och jag & tjabo ska vara ensamma hemma.

Marknad är det i Järna också. Antagligen absolut ingenting att se, men ändå känns det som man skulle varit dit och tagit ett varv åtminstone. Dock blir det inte img, och inte idag, så vi får se på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0