Vart är du solen?

Än har det inte blivit någon jätte sol ute, så kanske att det blir en lite mer molnigare dag idag, för att värmen åter kommer till oss img?

Har varit vaken några timmar faktiskt. Lillgrodan hade ingen som helst lust att sova så länge i morse + att det var nog lite magknip med i bilden, men sånt är livet. Dessutom har vi M hemma idag så det är skönt. Ute är det full aktivitet. Elektrikern är här och drar massa el + att det är en plåtslagare uppe på taket och fixar med något... några snickare har vi inte sett till hittills idag, men en av dem var här i 1½ timme igår kväll och dona lite... han verkar aldrig få nog av att jobba. =)

Har hunnit med att fixa lite här hemma redan iaf. Plockat ihop lite ren tvätt, städat ihop lite, ordnat en ny tvätt som skall tvättas bara elektrikern är klar så jag vet om vi får behålla strömmen eller inte... och så har jag hunnit äta frukost. Dock skulle jag behöva dammsuga också, för det ser för hemskt ut... helt sjukt vad dammigt och lortigt det blir här när det är en arbetsplats utanför.. dessutom är det ju relativt trångt inne här, så det är svårt att komma åt överallt där man vill... Ludvig sitter dock och sover i stolen just nu, så jag kan inte dra igång snabeldragaren, eller jag vill inte just nu... får ta och skicka ut grabbarna med vagnen sen så jag kan dra ett varv...

Planeras för en lång promenad också bara hantverkarna har gjort klart idag. Behöver lite ingredienser till pajen som skall vankas till middag, så det blir nog en lagom tur på runt 7 km... =)

Om jag skulle försöka ta och fixa lite kort snart igen på lillgroden så ni får se grabben, var väl ett tag sen sist?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0