Vem har snott solen?

Alltså det har regnat konstant här sen i fredags em/kväll.... heeeeelt sjukt verkligen. Tack det räcker med vatten nu, vi har så vi klarar oss och mer därtill....

Gårdags eftermiddagen bestod av besök av syster, Ante, Oscar och så Idapida! Var mycket trevligt. Längtar redan tills Ida kommer hem igen.... men tyvärr är det långt mellan gångerna... =(

När gästerna lämnat oss, kom rastlösheten ikapp oss. Packade in oss i bilen för att åka till Nås och hälsa på mamma och pappa. Dock var de inte hemma när vi kom, så vi hamnade tillslut i Järna hos faster med familj (där mamma och pappa befann sig...). Blev kvar där i nästan 3 timmar tror jag, innan vi vände kosan hemåt för att komma i säng.

Vi somnade hela familjen redan vid halv 12! Sen sov jag och L till kvart över 4.... men sen var vi vakna ända till kvart i 7 också innan vi slocknade igen och sov till strax efter 9.... sen sa det swisch och så var hela huset fullt av arbetare och besökare...

M, pappa, svärfar och Ante har varit ute i regnet heeeeeela dagen och pulat med tegelpannorna på vårt nuvarande hus. Man skulle kunna säga att de var rätt blöta när de var in för fika och lunch och vid hemgång... men taket är klart för att läggas om iaf... men det tog hela dan.

Mamma tog sig en tur hit också på eftermiddagen för att titta till taket.

Själv har jag inte varit ut på hela dan, förutom den minuten det tog att köra ut soptunnan till infarten..... blääää va jag är trött på regn! När ska vi kunna få ta en promenad i solen med Ludvig?

I morgon blir det nog en tur till Falun för att inhandla lite smått och gott på byggmax...

Resten av veckan är också fullbokad i princip med något varje dag... det är BVC, distriktan, optikerbesök (?) och så skulle vi ha hälsat på på mitt jobb en sväng också och fixa lite fonder och konton till grabben.... hur ska man hinna allt, när man knappt hinner få i sig lite frukost innan klockan har slagit 12? Det övergår mitt förstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0