Lite justerad...

I torsdags när jag skulle hämta lite frukostbröd nere i frysen, nådde jag inte riktigt ner till botten av frysen, dels pga att armarna inte var så långa som jag trodde, men även att magen tar emot överallt.. så jag fick hänga mig lite halvt över kanten, och vips så högg det till i nacke och axel... lite halvt nackspärr.com absolut... men själva nacksmärtan släppte efter någon timme... dock kom smärtan tillbaks på kvällen och igår var den hemsk... har blivit knådad av M i 2 dagar nu, men det gör så ofantligt ont... hela muskeln i axeln vad den nu heter är off... kanske en sträckning vad vet jag... men inte gör det bättre heller att jag inte får använda tex voltaren eller något sådant heller pga mitt tillstånd... "skall ej användas under graviditetens tre sista månader"... härligt att läsa när man typ har 10 dagar plusminus några kvar... yeah... och inte vet jag hur det är med linementet heller jag har heller, om det är ok eller inte... men det är väl bara att bita ihop och komma igen antar jag. M tror att jag behöver åka någonstans... men då är vi ju där igen. Hur tusan ska jag kunna ligga på mage på en massagebänk? Och får jag genomgå sådana behandlingar? Bara att kämpa på ändå, Ems!

Måste berätta något roligt. Jag önskade mig en hushålls-assistent i födelsedagspresent. Dels en sådan maskin som kan skära potatis och sånt till en gratäng och dels en bakmaskin som kan göra bull/bröddegen... (vad jag inte har förstått är att man kan ha dessa i en och samma maskin, bara lite olika tillbehör....).. Så av mamma och pappa fick jag pengar att köpa mig en valfri assistent. Igår var M´s mamma, pappa och mormor hit på eftermiddagen och fick fika, samt lämnade ett stort paket. Paketet innehöll en hushålls-assistent! Är inte det otroligt egentligen? Denna assistent var bakmaskinen. Så nu har vi redan själva grunden till alla de här apparaterna, så av pengarna jag nu fick för att köpa själva maskinen, får jag nu använda till att köpa till diverse tillbehör och komplement till denna, dvs åtminstone delen som behövs för att vi ska kunna stycka potatis och sådant. =) Jag får nog vara mer än nöjd med min 25 års dag!

Igår eftermiddag blev det ju kanon-väder ju om man får säga så... sol och värme! Var lite rastlösa både jag och M efter att besökarna hade åkt hem, så det slutade med att  vi tog en tur till vansbro och gjorde Tette sällskap på en dunder-fotbollsmatch, eller jag tror inte ens man får kalla det för fotboll men vi såg på eländet iaf. Jag har iaf övertygat M att jag aldrig kommer göra någon comeback i just ett speciellt "lag"... och jag behövde inte ens säga det själv, det var han själv som i princip förbjöd mig... man får iaf skratta under en sådan där match... och kvällen slutade sedan med en matbit på Sehlins... (jaaa, det var kanske därför M var så på att följa med....). Det var en trevlig kväll med Tet det.

Hemma igen, så somnade jag nästan på stört.

Idag är det lördag och solen gömmer sig. Det har varit fullaktivitet på gården här sedan en timme tillbaks... tryckplattorna eller vad de nu heter, har hämtats hem och skall nu läggas på plats..  och jag fattar som vanligt nada.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0