Paus i städningen.

Ute på gården råder det full aktivitet. Själv fixar jag och donar lite inomhus. Håller på och städar ihop lite, dammsuger och våttorkar golven.. men jag kör ett rum (har ju inte så många, men iaf...) i taget i brist på plats... hallen är full med spjälsängsdelar, vardagsrummet förvarar det mesta, kartonger med kläder och barnvagn och lite allt möjligt, köket är fyllt med tvätt (eftersom M´s allergi gör att vi inte kan hänga den ute..).. nästan så jag lär ta ett kort så ni får se på oredan.... så för att det ska fungera att få fram golvytorna, så måste jag liksom ta ett rum i taget och flytta alla grejer fram och tillbaks.. kanske inte det effektivaste sättet precis, men vad gör man.

Har två mål för dagen, men vet inte hur väl jag lyckas få till dem. För, jag är nog inte fullt så händig själv tyvärr, så de kräver hjälp av andra... 1. Skruva ihop spjälsängen och få bort den från hallen. (för det känns ju inte som någon idé att ställa ner den i källaren just nu... bara 3 beräknade veckor kvar, sen kan det ju hända och ske saker typ snart och när som helst egentligen...) 2. Få upp mörkläggningsgardinen mellan sov- och vardagsrum, men för detta krävs det att en gardinstång kommer upp.. och kan jag verkligen borra och sätta upp denna??? Eller, jag kanske först av allt skulle gå ner i källaren och leta på den, för att ens se att den passar....

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! hur går det med spjälsängsmonterandet? :)



Är ni hemma v.28? Börjar min semester då, och patrik jobbar.. tänkte göra en liten tripp till Dalarna, bl.a hälsa på en pluggkompis i Leksand. Ni har ju förmodligen en liten bebis att ta hand om, men tänkte bara kika förbi då kanske!

2009-05-03 @ 16:50:17
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

De är fasiken inte lätt att montera. alltid ngt som saknas eller inte funkar! :) vår dubbelsäng var ett jäkla pussel!



Har tänkt på det ett tag nu, att jag ska ta och roadtripa lite i sommar. har checkat av att v.28 funkar för kompisen i leksand också! känner att kah behöver komma upp lite och få andas dalarluft! jag kan sova i nåt hörn om jag nu stannar över natten =)



allt är bra annars.. har dock sånt ångest över att utvecklingssamtalen börjar nu i veckan. 13 st ska jag beta av de kommande två veckorna. vill bara ha semester nu..! börjar du bli nervös nu, eller hur känns det med allt?



följer er byggprojektsblogg - kul att se vad som händer!

kram!

2009-05-03 @ 21:59:07
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0