Soliga fredag ----> plus TRE

Det är verkligen kanon väder ute. Strålande solsken och klarblå himmel. Termometern visar över +20´, men ändå sitter jag här. Jag har ingen lust att sitta ute, vet inte vad jag ska sysselsätta mig med där heller för den delen... tja, visserligen är ju datorn rätt bärbar av sig, men njae, känns inge lockande. Dessutom svettas jag väl ihjäl om jag sitter i solen... fast det kanske alla gör om jag tänker lite längre... hur som helst, lite sol ska jag se till att få iaf, men bara inte just nu.

Att det ska vara så ofantligt svårt att somna på kvällarna. Jag är liksom inte trött, inte det minsta. Har svårt att koppla av och bara försöka blunda. Har den senaste veckan haft svårt att hitta en sovposition som känns någorlunda bekväm.. så det slutar alltid med att jag ligger och trasslar en timme typ, sen går jag upp och äter något och löser lite korsord. För att sedan göra ett nytt försök en halvtimme-timme senare...

...därför var jag rätt så trött i morse när M´s klocka ringde och en aning senare även min... så under dagen är jag säker på att det blir en siesta eller två.

Besöket hos BM är iaf gjort. Det sista. Tog de ständiga proverna och mätte och lyssnade. Allt ser bra ut, bra blodtryck och jätte bra blodvärde, så nu behöver jag inte ta några järntabletter (få se sen efter födseln om jag ska komplettera mer då...). Jag har funderat en del. Jag måste ha för bra värden för att det ska hända något. Jag har ju inte haft en komplikation eller men under alla dessa 8-9 månader eller vad det är.. förutom halsbrännan i början då.. men inge ont, inge svälld så det är något, klagar aldrig, om det inte hade varit för magen och x antal extra kilon så kunde man ju knappt tro jag var gravid... jag är nog inte helt mänsklig.

Vad som kommer hända nu är att vänta och vänta. Ibland vill bebisarna inte komma ut självmant,  så bestämmer inte Liten sig för att komma ut nästa vecka, så kommer vi få en tid i Falun för kontroll + ultraljud, antagligen måndag 8 juni... Detta görs efter att man gått över 1 vecka+3 dar, vilket för oss skulle bli nästa lördag.. så troligen måndagen därpå sen... DOCK så är det väldigt få (enligt BM) som får lov stå ut så länge, oftast startar allt av sig själv innan denna kontrollen... får vi väl innerligt hoppas, för det är ju mer än en evighet dit....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0