Jul i vårt hus.

Japp, så har julpyntet hittat fram även i det Enstlundska hemmet. Lyckades sy klar julgardinerna till hallen ikväll, tack vare en mycket snäll liten junior. =) Lite ljusstakar och stjärnor kom också fram. Bara julgardinerna till köket kvar att sy då... för det känns väl sådär med rosa gardiner och en röd ljustake...

 

Igår kväll fick vi besök av mamma och pappa. Mötte dem när vi var ute och gick, så det blev att vända och gå hem igen! Lite bus och tjo och tjim med dem till Idol. Lite hårt kämpande som vanligt att få L att somna för natten.. men sen sov vi till kvart i 9 i morse.

På förmiddagen idag blev Ludvig sååååå trött att han sa inte ett knysst i M´s famn, inte heller när vi klädde på honom och så fort vi la honom i vagnen så slog han igen. Sen sov han i 2½ timme. Varför kan det inte vara så lätt att sova när det är kväll?

På eftermiddagen har vi varit på kalas hos fam F med fika och busiga kusiner. Hem för att L skulle få sova lite middag. 20 minuter, yeah! Ett snabbesök av mamma och pappa som varit hit på julmarknad och som lämnade av en trunk (nummer 2!) full med barnkläder från faster Britt... dock är det mesta tjejkläder, men man vet ju aldrig i framtiden! Ska ta och gå genom den i varje fall, när tid ges (om tid ges), för att plocka fram de könsneutrala plaggen och slita på!

Under kvällen har vi pysslat, busat, sett på Robinson och fått L att somna, utan några som helst problem, men ÄN kan saker hända... gått över en halvtimme nu, så det kanske inte står på...

Det finns en hel del saker på TODO-listan i morgon också. Måla hylla, ändra tv-antennen, skruva upp tavlor och hyllor i Ludvigs rum + gardinstång, städa toan, plocka ihop från pysslet idag... och sen skulle jag vilja ha lite ris.. ris att dekorera med, men det hinns nog inte med just i morgon..... men vem vet.

Just ja. Idag har jag tagit beslutet att ge det en chans. Testar vi inte, så vet vi heller inte om det funkar. Jag vet kanske inte direkt vad jag gett mig in på, men det får visa sig. Jag känner mig sugen och motiverad åtminstone, det är en bra början. Sen har jag ett enormt stöd från M, mina föräldrar och M´s föräldrar, som alla tycker jag ska ta chansen och testa, så varför inte. Jag menar, funkar det inte så funkar det inte, men då har vi åtminstone försökt. Gäller bara att få in en bättre rutin på L´s läggdags... när jag pratade med motparten i det hela nu ikväll, så är deras inställning vi gör så det fungerar. Det känns ännu bättre, att de är förstående och ändå vill ge mig en chans. Jag ska göra mitt bästa för att inte göra dem besvikna. Så let´s go!

Kommentarer
Postat av: Inger

Lycka till! Det grejar du!



Kram mamma

2009-11-28 @ 23:54:19
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0