Mörkt som natten.

Igår testade jag en ny taktik. Att skippa Ludvigs eftermiddagssömn och försöka hålla honom vaken, för att om möjligt kunna få honom i säng till kvällen i skaplig tid. Det funkade. Ett tag. Efter vår promenad i stormen och regnet fortsatte junior att sova ytterligare en timme i vagnen sen vi kom hem, så han vaknade inte förrän 13.45. När han sedan blev tillräckligt trött, så var det nemas problemas att få honom i säng. MEN efter den där förbaskade halvtimmen, så var han vaken igen! Sen var han vaken ytterligare TRE timmar och vi somnade som trötta stockar hela familjen vid halv 12. Hur sjutton orkar en 6 månader gammal liten kille hålla sig vaken i princip 10 timmar??? Det här övergår mitt förstånd, men sova på kvällen, det vill han då rakt inte.

Vid 18 snåret låg jag och junior och myste i soffan medan vi väntade på att M skulle komma hem. Rätt som det var så blev det kolsvart i nya delen av huset. Bäcksvart. Tv:n blev mörk... men i resten av huset lyste det. Hade tur i oturen att farbror Janne precis svängde in på gården, så han begav sig ner i källaren för att kolla till proppskåpet (jag och proppskåp är ingen bra kombination)... men lyckades inte se några fel. Dessutom såg det halvasvart ut hos grannarna också. Ringde svärmor och undrade hur det var hos dem. Visade sig att hon försökt slå igång tvättmaskinen precis, men den var tvärdöd den också, så hon hade också kollat proppskåpet. Ringde Fortum och felanmälde. Antagligen en fas av alla som slutat fungera... fick leta på skarvsladdar lagom till Bonden så vi kunde få igång tv:n.... Två timmar ungefär var strömmen borta. Ugnen blev varm när vi skulle laga mat, men plattan åt stekpannan tog sin tid....

Fick lite mer inside-information angående telefonsamtalet jag fick i tisdags igår... men jag vette katten än.... tänk tänk tänk.

Förresten, Ludvig sover i varje fall rätt skapligt när han väl somnar, så idag vakna vi halv 10 (efter ett snabbkäk strax före 8....)! Så frukosttime nu!

Jag vill ha en spruta nu! stod i bladet nu iaf att från nästa vecka så får man ringa och boka tid.... men jag vill ha en nuuuuuuuu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0