Operation storstädning.

Natten som var blev faktiskt riktigt bra! Ludvig började visserligen knöla i samma stund som jag hörde tidningsbilen åka förbi, dvs någonstans runt halv 4... men han vaknade inte förrän 05.20! Dock låg ju jag på helspänn från halv 4 då och sov säkert inte så värst djupt från det, men jag får skylla mig själv. Efter lite mat, så somnade vi om, sov trots M gick upp vid 7 för att invänta hantverkare och sov till en bit över 8! Lägg därtill 2½ timme ute i vagnen på middagen. Så han kan bara han vill. =)

Hallen har nu fått en ny golvmatta och tapeterna är på plats. Lovely. Tänkte jag skulle ge er lite bilder här så ni får se vad jag pratar om. Tänkte dock försöka hitta en före-bild också, så ni kan jämföra. Det blev verkligen sketabra!

I och med detta, så har nu operation storstädning påbörjats. Lite smått i varje fall, men det kommer ta tid. Toan har fått sig en omgång + att vi gått i genom brötgarderoben med vinterkläder och lite diverse andra "bra-att-inte-ha" kläder... verkligen välbehövligt, speciellt eftersom vi planerat att göra städskåp av just den garderoben... =) Rensningen där resulterade även i en full sopsäck med kläder som skall till Erikshjälpen (läs M´s kläder!). Här skall inte sparas utifall att. Aldrig mer..

Sitter och fixar lite här, innan det är dags att gå och sova. Ludvig somnade strax före 22 för att vid halv elva sedan vakna och gråta konstant i 5 minuter.. antagligen en dröm nu igen..

Får se hur L är i morgon, om han är lite pigg som idag, i sådana fall kanske det blir ett besök hos min mormor och morfar under dagen...

Ikväll efter badet, så satte jag på Ludvig tomtedräkten för att eventuellt kunna få till ett hyffsat bra julkort såsmåningom här. Jag vet, lite tidigt kanske, men då slipper man känna pressen sen... När junior då hade tomteluvan på sig, så såg till och med jag hur likt sin pappa han är! Han är en kopia av M. Min lilla prins!

Ooooops, nu var det dags för gråtattack nr 2... så vi får väl allt se när vi kommer till ro ikväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0