John Blund är här.

Återigen en dag med väldigt liiiite sömn för junior, vilket direkt leder till att jag inte heller får någon rast och ro. Jag hinner inte göra något medan han sover och jag hinner heller inte ta igen mig samtidigt... att ha varit halvvaken sen halv 5 i morse, det känns kan jag lova. Dessutom har det varit 2 kvällar på rad nu då det inte gått som en dans att få honom i säng....

Jag och mamma tog ju en promenad på eftermiddagen här för att L skulle somna. Det gjorde han också... men vaknade en stund efter att mamma hade åkt hem, så jag tror inte han sov en timme ens. Får vara glad jag hann med att äta upp maten som kom levererad från svärmor....

På kvällskvisten när vi busat några timmar och det återigen började komma lite trötthetstecken, så orkade jag bara inte pylsa på honom overallen och kämpa med alla ytterkläder (L är måttligt glad att klä på sig....) men främst så hade jag heller ingen energi själv att ta en promenix.. så jag gjorde allt för att han skulle somna inne i sängen och det var såååå nära.... tillslut la jag honom i vagnen i hallen och då slockna han! Jag skulle nu ta tillfället i akt och vila en stund jag med, kanske sova en sväng... Tror ni jag hann somna? Efter max en halvtimme så var han återigen pigg som en mört.... dock inte jag...

Så totalt idag sen klockan halv 11, så har junior sovit knappa 1½ timme...

Jag vet vart morgondagen skall spenderas i varje fall. Varje minut på hemmaplan och jag ska sova sova sova så fort L slår igen sina blå...

Hallen här hemma börjar se ut som en hall nu. Två av garderoberna är på sin nya plats nu, fattas att skruva upp en ny från Ikea. Golvet har fått på sig lite spånskivor och det är städat och rensat på "bröte". Dock återstår en hel del... lägga i golvvärme, in med ny matta, spackla på väggarna, upp med easy cover och sen nya tapeter (tapeter som jag ännu inte har.....), fönsterfoder och bänk, dörrkarm och allt vad det nu heter... sen en ny hatthylla och lite pyssel.. men sen så är det finito inomhus! Fatta, snnnnnnarrrrt är det klart! Vad tusan ska vi göra på våra lediga minuter då?

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja, det gör du rätt i, sov mycket du kan.



Ha en bra dag/kram Mamma

2009-10-12 @ 08:06:12
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se
Postat av: Inger

Ja, det gör du rätt i, sov mycket du kan.



Ha en bra dag/kram Mamma

2009-10-12 @ 08:06:27
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0