Dagens träningspass...

..har bestått i att bära in en halv pall med pellets... ja, vi hade en hel, men fick lite hjälp av M på slutet... så ungefär 20 st säckar a 16kg har jag konkat på... bra jobbat Ems, det kan jag behöva!

Morgonen här har varit lite halv strulig vad det gäller sömnen. L trilskades med att somna om när klockan var kvart i 5 och så var han vaken och började prata långt före 7.... men M har varit hemma idag, så han tog en promenad med L när det var dags för dagens första upplur, så jag fick knappt en timmes vila till jag med sen.

M är som sagt hemma idag. Han kollade in veckans väder och enda dagen som det skulle kunna vara hyffsat med vit-målarväder var idag, så sagt och gjort! Han har vitmålat och rödmålat och håller nu på att skrapa lite mer färg för att kanske hinna med en knut till... själv har jag busat med L och bärt in pellets. Tänkte ta en promenad för ett tag sedan, men det blåste så förnedrans kallt att jag vände efter halv vägen!

Termometern visade på 0:an när vi kom upp i morse strax efter 7, men bilarna var totalt igen isade, så det måste ha varit några grader minus i natt.

Till kvällen ska vi lyxa på med tisdagsmaten, så idag blir det taco! Hederlig vanlig taco, ingen paj tack! Sen är det visst Djurgården-Malmö på tv också för damer + Idol och Superstars och allt vad det heter... så kvällen ser fullspäckad ut.

På tal om Idol... igår när den där timmens Idol var, så tror jag L skrek i 43 av programmets 45 minuters sändning, så så mycket till lysstring kunde det inte bli, men det gjorde detsamma, för vi glömde totalt bort omröstningen 1½ timme senare!

Gick och la mig vid halv 11 igår, en halvtimme efter Ludvig. Precis när jag är på väg att somna, så vaknar han med ett gallskrik bara så där. Från ingenstans så flyger jag upp ur sängen och M upp ur soffan... sen gallskriker han i närmare 10-15 minuter innan vi får honom lugn. Kan det ha varit en dröm? Mystiskt var det, för sådär brukar han aldrig göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0