Full ös medvetslös.

Idag har vi jobbat som bara den och dessutom hunnit massor. Rödmålat medan Ludvig sovit middag, M har grundmålat det vita på nocken, typ 5-6m upp på en stege... eller med andra ord, för farligt för att jag ens skulle våga kolla på...

....därtill har jag dammsugit två gången (!) och våttorkat kök och vardagsrum, frostat av lilla frysen uppe och busat en massa med Ludvig. M och svärfar är dessutom till tippen med massvis med skräp! Kvällen är inte slut än, så än hinns det med en del.... bad av Ludvig, betala resa åt M´s föräldrar,  fixa käk beståendes av kyckling och nå kött till M.... sen tror jag M är rätt sugen på att se på hockeyn på tv, ja inte för att det är Färjestad utan mer för att det är just hockey. Lägg där till att Carro ska komma och hämta soffbordet. Japp, vi har gjort oss av med soffbordet bara så där. Nog för att vi redan ställt ut det i ladan i brist på att det tog sådan plats när vi hade så trångt, men eftersom vi inte har några planer som helst att bära in det igen, så kunde vi lika gärna göra oss av med det. =)

Gårdagens bilresa till Blge för att inhandla lite färg och spackel mm gick hur bra som helst. Lite protester var det allt av junior, men en liten sångstund så slocknade vi både dit och hem. Tack snälla.

Ringde från Folksam idag. Jag är nu så pass stor att min barn-ungdomsförsäkring snart går ut... så hon skulle komma på ett hembesök, då det var en del papper jag skulle skriva på....okej tänkte jag...brukar man göra så? Antar att hennes mål med det hela är att göra mer-affärer med sitt besök, medan mitt mål bara är att eventuellt förlänga denna till en vuxenförsäkring.... skulle tro att hon kommer fråga vart vi har alla försäkringar, pensionen och dylikt.... skål och grattis säger jag, jag jobbar ju för sjutton själv på bank.... =) Blir intressant det. På torsdag kommer hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0