Inte längre någon sjusovare..

Den senaste tiden, så har Ludvig kortat ner sina sovpass avsevärt, från att ha varit kanske 2-3 timmar på förmiddag och eftermiddag, så har vi nu kommit ner på en timme. Detta resulterar i att jag inte får speciellt mycket gjort av det jag borde. På förmiddagen tog vi en promenad för att jag dels skulle få njuta av solen (!) lite och Ludvig skulle få mysa i vagnen. Ludvig sov när jag kom tillbaka, så jag skulle passa på med lite av det som skulle göras... dammsög halva huset (jag har ju så stort numer!), satte på pastavatten och la smör i stekpannan.. då var det klar sovet, vad kan det ha gått 45 minuter, max! Lillgrodan fick lugnt sitta i babysittern medan jag åtminstone fick steka klart tacofärsen... men det var med vilda protester! Efter en timmes bus och skrik, så tog vi en promenad igen, varianten kortare denna gång.. återtog mitt pastakokande och påbörjade en paj... pajen hann in i ugnen och jag skulle just röra runt ketchupen på maten, då var det dags igen... lyckligtvis så var det nappen som åkt ur och han somnade igen... det har nu gått en timme och jag har lyckats äta både lunchen och gjort klart en paj. Härligt. Detta är livet på hemmaplan det.

Så bara M kommer hem från jobbet, så ska jag försöka göra ytterligare en paj + att jag skulle behöva göra en sats med moccarutor till... dock har jag tömt mitt lager på glasslådor och byttar, så jag lär nog upp till svärmor och råna henne på några om det här ska gå bra... fullt blir det i frysen också, men jag hoppas det mesta äts upp i helgen.... Dessutom skall kvällen spenderas tillsammans med ikea-kartongerna, för det fanns ingen tid till att skruva möbler igår nämligen... att dra om tv-kablarna och antennerna till nya vardagsrummet tog längre tid än planerat och dessutom gick de bet... tack vara att elnissarna här sagt att det skulle fungera med typ en kabel eller något sånt, men det gjorde det inte... och inte vore det så värst kul att få lov ha sönder nya väggen det första vi gör heller... (på nå vis så har de gjort så kablarna skall gå från taket, ner på vinden och genom väggen och ut i nya vardagsrummet..... väldigt smart, bara det fungerar....) Så för tillfället tills vi köpte någon grej som behövs, så har vi alla tv-kanals-lådor igång.... Inser nu att detta blev väldigt rörigt... men hänger ni inte med, så är det lugnt.... =)

Prio 1 möbel att få upp idag, är Ludvigs byrå! Jag får panik över hans kläder som just nu ligger i en leklåda med lock (!), en enda stor röra och jag hittar inte det jag söker... + att vi börjar övergå till nästa storlek nu, så alla kläder som finns där i, passar inte längre....


Kommentarer
Postat av: Emma

ni verkar bo i kaos just nu ;) hänger inte med i svängarna!! skönt att det händer grejjer iaf!

2009-09-07 @ 20:43:18
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0