Kall och regnig torsdag.

Ludvig började prata långt före klockan 7 i morse... men han låg snällt kvar och bladdra tills kvart över 7..jag var så trött så trött så trött. Går upp och inser att det är is på bilrutorna, termomtern visar +1,5´c....hua! Efter att ha gjort morgonens bestyrer med mat och påklädning + dammsugning, så var det dags för en lillemans siesta. Hoppades att jag skulle få honom att somna antingen i sängen eller i vagnen inne. Allt för att jag skulle slippa kylan ute... jag gick dock bet, så jag klädde på oss och bylsade ner honom i vagnen, för att när vi kommer ut, inse att det regnar. Upp med L ur vagnen för att ta av honom vintervästen innan han somnar, eftersom min plan är att han ska med in snabbast möjligt.... tar en varv runt vår infart och vips så sover han. Kör försiktigt upp vagnen på trappen och in... och där befinner vi oss nu! Ja, inte sitter jag i hallen och dator kanske, men L sover där.

Inväntar besök från Folksam om lite drygt 1½ timme... tänkte försöka hinna med att baka en sats moccarutor innan dess. M ska bjuda på fika i morgon på sitt jobb, för att tacka för uppvaktningen i samband med Ludvigs ankomst... så jag får vara bagarmästare! Dessutom jobbar han ju på två orter, så det ska bjudas två gånger..... typ 70-80 pers kanske.... härligt! Dock vet jag inte om jag ska dra igång det nu, eller om jag ska skjuta på det till eftermiddagen. Måste ju använda elvispen rätt mycket, och hallen är i anslutning till köket, så det kanske är att utmana ödet? Fast å andra sidan så kan jag ta vispen och bunken med mig längre in i huset. Svårt val.

Jag hoppas sen att regnet upphör framemot eftermiddagen och efter lunch, så kanske jag kan få mig en längre promenad under dagen trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0