Massa promenader.

Igår blev det en datafri dag. Mest för att vi spenderade halva dagen i Nås jag och L, men kanske främst för att L var vaken i stort sätt hela tiden vi var hemma... hans sovstunder igår var återigen nere på under timmen. =(

Började dagen igår med att ta en promenad så lilleman skulle sova. Istället för att gå runt och bära på 8 kilo junior och sjunga i kanske en halvtimme, så underlättar dagar när vädret tillåter promenader och frisk luft. Hann gå runt "området", dra in vagnen i hallen (för regnet hängde i luften och var stprm!) och gå ner i tvättstugan för att ta upp lite tvätt, då var det finito. Så typ 40 minuter blev det och jag hann inte med ett jota av det jag skulle. Fram på förmiddagen packade vi ihop oss och åkte till Nås. Hade en möte inbokat med prästen för att gå igenom lite inför helgen. Innan det hann vi ta en lite promenad för att L skulle få några minuters sömn igen. Trots 15 minuters vila, så var han glad och pigg och skrattade och flinade åt prästen!

Efter besöket där, gick vi förbi hos mamma på dagis och hälsade på en snabbis. Kanske var tur att det var efter lunch, så Oscar var inne och sov middag... på vägen hem somnade L om, så jag hann med att äta lunch och ta en promenad till mormor och morfar innan han vaknade. Spenderade sedan eftermiddagen där, så mormor fick syta och mysa, alltid lika uppskattat! När det sedan var dags att bege oss tillbaka så kom mamma och mötte oss för ytterligare en liten promenad. Slutade sen med att även syster med familj kom på besök då Anton skulle ha hjälp med bilen lite. Så jag och Oscar lekte med ALLA bilar och traktorer innan jag och L begav oss hem till oss. Jag menar verkligen ALLA fordon som fanns... var bilar totalt överallt.. men sånt är livet.

Av fotbollen igår kväll såg vi inte så mycket, vilket kanske var tur. Matchen började ju så pass tidigt att vi inte hade en chans att vara klara för soffan redan då.. så lite av andra halvlek blev det och det räckte ju.

När L sedan gick och kvälls lade sig vid 22-tiden, så gjorde jag honom sällskap. Att ha varit vaken sen typ halv 7 utan att få sova lite middag, det tär på krafterna ibland.

Idag var vi uppe vid 7 och redo för en första promenad strax efter 8. Termometern visade endast 6´c, så jag bylsade på L västen tom och letade på ett pannband och vantar till mig! Innan jag kommit hem igen, så hade jag fått tagit av mig det mesta... hur kan solen vara så varm i september?

Fick besök av papsen på förmiddagen, då han skulle fixa min bil lite. Låset i förardörren har slutat fungera huxflux bara, men dessvärre så hade det inte kommit några delar än, så det blidde inget av det. Istället fick han pula med lite annat, dvs skruva lös garderoberna som så småningom här skall flyttas... blev torsdags-pannkakor innan han återvände hem till gräsmattorna.

Just det, gräsmattan... det skulle behöva klippas, för jag vette katten när den blev klippt sist... 3 veckor sen, minst. Fast finns det ingen tid så gör det inte, jag kan inte hjälpa det. Ludvig sover ju inte så pass länge just nu att jag hinner med det och annars när tiden finns, så regnar det. Orka bry sig om gräsmattan egentligen? Haha Tänkte jag skulle ge er lite bilder från min naturpromenad igår, få se om jag hinner innan L vaknar och behöver min fulla uppmärksamhet, annars kommer de ikväll. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0