Lite extra fett.

Jag trodde ett bra tag att det skulle bli en riktigt tidig morgon i morse, då junior började röra på sig redan vid halv 6.... men som många gånger tidigare, kommer tröttheten tillbaka och han sover till nästan halv 8. I och med det, kunde utan problem hålla honom vaken tills vi skulle till Mockfjärd och BVC. Dock somnar han i bilen och hinner sova kanske 7 minuter innan vi är framme.

Besöket hos BVC gick bra. Han fick leka med två små klossar (litet test på utvecklingen...), som han till en början vägrade ta och bara kastade iväg, men efter en stund var de roliga! Vågen visade bara 100 g mer än sist! Hon sa att när man slutar att amma eller med ersättningen, så brukar vikten rasa lite... så det är bra om man tillsätter olja eller fett i varje måltid...

Lyckades sedan hålla honom vaken ända hem, så att L kunde få i sig lunchen innan vi gick ut för att ta en promenad och L skulle få sova sin lilla siesta... Hann i princip inte mer än hem, sätta på makaronevattnet på spisen och sen får jag oväntat besök av mamma och morfar. I samma veva som de svänger in på gården, så reser sig även L upp ur vagnen och är vaken! Han sov max en halvtimme!

Så för en stund sedan, efter några timmars bus, klädde vi på oss igen och tog promenad nummer 2. Det slutade med att L somnade sittandes! Så nu ligger han ute och sussar och jag sitter här, ombytt för träning ---> som börjar om 2½ timme. Man får utnyttja tiden. Haha. M har sagt att han ska åka så han är hemma INNAN jag ska bege mig av, så L slipper åka mer bil idag... vilket kanske är klokt eftersom han sover nu och säkert tröttnar ur och sitta still vid 17 igen...

Kommentarer
Postat av: Inger

Börjar bli dags för en macka med bregott, både hård och mjuk.



Kram mormor

2010-04-06 @ 21:52:40
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0