Fredag 20 augusti

En del av förmiddagen spenderade jag och Ludvig utomhus. Först till affären för att inhandla lite nödvändighet, som sedan visade sig inte vara så nödvändigt just idag.. (vi får nämligen mat både dit och hem i morgon, så jag behöver inte fixa någon matsäck!).. och sen lekte vi ute. Eller Ludvig lekte med vattnet. Han upptäckte som ni såg att han nådde upp till tunnan själv och kunde fylla på.. som han sedan hällde rakt över sig... så när han var tillräckligt genomblöt och kall, var det bara att traska in, byta kläder, laga lunch och sen sova middag.

Jag hade inte tänkt sova middag idag. Jag hade däremot tänkt att Ludvig skulle få sova ute, men då regnet hängde över oss när vi var ute och getingarna var som galningar, så fick det bli inomhus ändå. När jag sedan blev att fungera som huvudkudde åt Ludvig, så tog jag tillfället i akt ändå och låg kvar. Blundade och vips så hade vi sovit 1½ timme!

På väg till kvällens träning så fick jag ett telefonsamtal från en lagkamrat, som undrade hur långt jag kommit... visade sig att hon och coach (de samåker då de bor i Leksand och Insjön..) hade fått soppatorsk. Tur för dem, så var jag en bit bakom dem (vi kör samma väg någon mil), varpå jag kunde plocka upp dem och ta dem med till träningen. =) Medan vi tränade sedan så fixade fixar-Olle fram en fylld bensindunk åt dem, som de kunde ta med sig till bilen. =)

Hann med att äta kvällsmat och mysa en stund med junior innan han rätt ovaggad somnade som en stock. Ikväll med. Var bara att lyfta över honom i sin säng så fort han blundat. Är inne i en bra läggningsperiod just nu.

Match i morgon igen. I Uppsala. Samling halv 10 i stan, så jag måste säga att vi har sovmorgon!

Kommentarer
Postat av: Inger

Lycka till i morgon!



Ha en bra dag/kram mamma

2010-08-20 @ 22:09:53
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0