Sängen nästa...

Måste ta och stänga ner och borsta tänderna direkt. I natt gäller det att ta vara på varje sömnminut jag kan få, för natten som var blev det inte många timmar...... så att jag känner mig som en zoombie just nu, det är bara förnamnet.

Kvällen igår blev annars helt ok. Ludvig somnade precis innan vi började se på filmen. Jag gick och la mig direkt efter filmens slut, men kunde inte somna. Efter två timmars knölande vaknar L och är pigg. Inte direkt ledsen som tur var, men inte ett dugg sugen på att sova....pust och stön... jag börjar försöka, men misslyckas. M tar honom och går runt med honom 15-20 minuter och han somnar. När han sedan lägger ner honom, så vaknar han igen. Jag får ta honom med mig upp i soffan. Ger honom tv-dosan, men säger ingenting. Han sitter och kollar på den i kanske 10 minuter och leker lite... efter en halvtimme uppe i soffan (totalt 1½ timme efter att han vaknat....) så slockar både han och jag..klockan är då halv 3! Gissa då hur man mår och känner sig när L återigen är vaken vid klockan fem. Får honom att somna om, men klockan sex är det kört. Jag får ta honom med mig upp. Vi äter frukost, leker och ser på film i 1½ timme. Sen somnar vi om mellan halv 8 och halv 10.... så jag har sovit max FEM timmar i natt.......... härligt.

Bestämmer oss bara sådär för att åka till stan innan kalaset på eftermiddagen. Besök på kupelen för att köpa längdskidor till M och ett till underställ till mig. Skidorna finns nu i hans ägo, så nu återstår bara att se om han tar sig ut på någon tur...

Bara hem och hämta lite mat åt junior, sen direkt hem till M´s mormor för lite kalasande med smörgåstårta och tårta bland annat.

Sett på robinson och trilskats med en icke sovsugen Ludvig... han gav upp alldeles nyss. 23.40 för att vara nästan exakt... hur sjutton orkar han? Vad är han inne i för period? Fler tänder på väg?

Nattmössan nästa var det ja, med hopp och drömmar om fler än 5 timmars snarkande...

I morgon bjuder mamma på lunch. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0