Det går bra nu!

Jag måste erkänna att vi har flyt just nu. För 1-2 veckor sedan någonting, satte M ut en annons på blocket med sin "gamla" stereo... några dagar senare så var den väck. Den gav inge större klirr i kassan direkt, men vi slapp husperera den någonstans alternativt frakta den till tippen, vilket var huvudsaken.

I samma veva såg vi en annons i tidningen om rea på en "divan-soffa". Vi har länge sagt att nästa gång vi ska köpa ny soffa ska vi ha en divan. Mamma och pappa har en och den älskar vi! Så bara sådär så gjorde vi en chansning och la ut vår soffa på blocket. Lite med tankarna lyckas vi sälja den gamla så lär vi köpa en ny. Får vi den inte såld får vi drömma tills den är utsliten.... Annonsen hade legat ute kanske en vecka, då det ringde en tjej igår kväll när vi var vid Nåsen (som jag berättade igår). Idag klockan 11 hade de hämtat den. Paret som köpte den blev helt saliga och sålda på den direkt. Den var sååååå fin tyckte det, inte en skavank (vilket det heller inte var, toppskick verkligen...) och hur skön som helst att sitta i... så det var inge snack om saken. En kvart efter att de åkt, innan vi hunnit ta bort annonsen så blev det två spekulanter till på den!

Så utan soffa är det rätt så kalt och tomt i vårt vardagsrum just nu. Sent om sider efter att L sovit sin middagssömn... ja, jag väckte honom efter 1½ timme... och han är tydligen inte en person man ska väcka.. raseriutbrottdelux för jag vet inte vilket gång i ordningen den senaste veckan brakade lös... som räddande änglar dök Oscar med familj upp för en kortis och lämna lite grejer. Då återkom humöret på junior och vi kunde sedan bege oss mot stan. Vi hade sedan en halvtimme på oss att spana efter ny soffa innan jag fick lov bege mig mot träningen... Vi behövde bara en affär. Efter några soffor så bara stod den där. Soffan för oss. Inte alls den soffan som vi sett i annonsen, utan en helt annan, men helt klart mer oss. Det räckte med att provsitta den så var vi än mer sålda. Junior la sig till och med ner på en kudde i soffan och myste. Så det var liksom inge snack om saken. Ludvig hade bestämt sig. Så klart var soffan som vi befarade beställningsvara.. men försäljningskillen skulle kolla utifall det möjligtvis fanns en soffa i rätt färg och rätt håll kvar på lagret (den var inte vändningsbar utan man lär bestämma direkt..). Guess what! Det fanns EN soffa kvar på lagret. Vår soffa! Hade det inte funnits en kvar, hade vi fått vänta tills slutet på augusti - början av september... Tack snälla för det. Så i morgon åker M och svärfar och hämtar hem den. Våra bilar saknar ju nämligen dragkrok, så det gäller att flirta in sig hos de som har... =) Under tiden får L busa med farmor på hemmaplan.

Så kan man säga annat än att det går bra nu?

Själv packar jag nu min träningsväska och beger mig till Säfsen på träningsläger över helgen. Åter på söndag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis på namnsdagen!



kram

2010-07-23 @ 11:46:47
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0