Liten kille i stora skor



Vaknade i morse till ljudet av åska och spöregn. Kul. Inte. Jag och L tog dock sovmorgon till över 9, så när vi vaknade så var det faktiskt uppehållsväder!

Ludvigs farmor kom till oss när L satt och plockade med sin mat. Det var verkligen ris över hela köket efteråt, men sånt är livet i bland. Farmor skulle plocka lite vinbär på våra buskar, så jag och L gjorde henne sällskap ute, då L vägrade sitta i vagnen och titta på... så farmor fick sig en liten assistent i plockandet... sen kanske han inte var till så mycket hjälp, då han tyckte det var mer kul att plocka ur farmors hink än plocka i. Han tog sig dock ett och annat vinbär och stoppade i munnen. Han grinade illa av surheten, men det hindrade honom inte från att ta ett till och ett till och ett till. =)

Bara farmor åkt hem, hade han tid att sätta sig i vagnen och så småningom lägga sig ner. Så nu står han i garaget och sover, då regnet återigen kommit till oss.

Tänkte ta en sen lunch idag, så behöver jag bara äta en gång innan träningen. Blir lagomt också för junior att äta mellis av min lunch. Man får inte var dum heller.

M jobbar nog sent ikväll, då hans plan är att vara ledig i morgon. Han och några till ska på midnattstravet i morgon, så då orkar han inte åka fram och tillbaks. Därför ska jag lämna av junior hos farmor och farfar när jag åker på träning, så hämtar M upp honom sedan när han kommer hem. I morgon har jag också träning, så då får junior spendera några timmar med mormor och morfar innan jag kommer hem igen. Vad skulle man göra utan farmor och mormor?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0