Lördag 17 juli

M och svärfar har rödmålat sen vi steg upp i morse. Eller M målar och svärfar kör kranen. Jag och L har städat hela huset. Dammsugningen gick bra, men när det blev dags för våttorkning av golven, blev det lite för halt för junior att deltaga... lyckligtvis kom farmor ner i samma veva, så hon och L busade ute medan jag gjorde klart inne!

Fick precis L att somna i vagnen efter andra försöket. Första försöket var det bara bus och han stod mer i vagnen än vad han satt.... det ser inte ut att bli någon målning för min del idag. Ska ta och fixa lite lunch nu, sen är det inte många timmar kvar tills la Familia drar sig mot Falun... beroende på hur länge Ludvig sover, så kanske jag åtminstone hinner klippa gräset innan.... fast det beror också på vad vädergudarna anser... det sägs ju att det skall bli regn och oväder idag...

Kvällen kommer att fördrivas genom bus och lek. I massor. När och om L slocknar innan de andra kommer hem, så får jag passa på och njuta i soffan framför tv:n i min ensamhet också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0