Nöjda med dagen.

Vädermässigt har de här senaste dagarna varit helt perfekta för oss, dvs helt perfekta för målning. Efter ytterligare några timmars slit idag, så är nu det mesta i princip målat. Nu återstår bara pytteliiiiite ovanför farstukvisten och sen en vägg på framsidan som vi nog måste måla om... vi målade den väggen i höstas, men av någon anledning så har den färgen börjat släppa... lyckligtvis så är det en vägg som vi kommer åt med stege, en del t o m utan. Så den fixar till och med jag. =)

Eftermiddagen har därför spenderats tillsammmans med Ludvigs farmor, farfar och kusinerna bus. Kalasfika med paket och skön stämsång, där t o m födelsedagsbarnet bad oss sjunga högre... och lek och bus i massor. Jag passade dessutom på att ge mig ut på en löprunda medan jag hade barnvakt. =)

Hur gick det då med Ludvigs sömn? Han var vaken ända tills vi åkte till Ica för att handla, då sov han i nästan en halvtimme (klockan var då 17.30!).... och som jag befarade så vaknade han på heeeelt fel sida när vi väckte honom. De påföljande 20-30 minuterna innehöll raseriutbrott delux. Han skrek och grät och var totalt hysterisk. Det fanns ingen botten. Räddaren i nöden blev köttbullarna. Han slukade maten som aldrig förr, så kanske var det lite hunger med i raseriutbrottet också.. kan vara så att min son ärvt mina syskons "måste-ha-mat-NU-annars-kan-ni-inte-umgås-med-mig" syndrom... Vid klockan 21 påbörjade vi så läggningen. Ikväll orkade han inte ens rulla runt i sängen, utan la sig ner och myste på direkten innan han slog igen sina blå några minuter senare...

Planen för mig nu är att ta tag i ipoden. Försöka komma på hur jag tar bort massa låtar vi aldrig lyssnar på, samt få in lite y och fräsch musik.. så frågan var nu igen, hur tusan gjorde jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0