Pizza vid vattnet

Idag gjorde vi ett nytt försök med att köpa glass. Det blev ett lyckat sådant. Idag fanns det massvis med goda smaker att välja bland, så att hitta tre smaker jag ville ha var inga problem.. de lyckades även falla Ludvig i smaken. Jag valde idag: hallon/saltlakrits, polka och bubbelgum. Den första var helt suverän! Den andra har jag ätit många gånger förut och gillas, den sistnämnda var väldigt mysko i konsistensen, men jag fick helt enkelt bara lov att testa. Det stod liksom bara Emma på den först...





Framemot kvällskvisten började vi bli lite rastlösa av att bara sitta här hemma (orken saknades för att göra något...), så vi packade in oss i bilen och tog en liten tur. En liten tur som visade sig sluta hemma hos mamma och pappa och vi var hemma 4 timmar senare!

Den första som mötte oss var katten Saga. Hon har börjat gilla grabbarna nu också, så nu kommer hon fram till dem helt frivilligt. Vilket Ludvig tycker är kul, för då får han myyyysa!



Vi beställde sedan pizza, som vi tog med oss till stugan för att inta där. Ludvig älskar pizza och mormors pizzasallad. =) Han plockade sedan med lite leksaker på golvet medan vi andra spelade lite kort. Fast när han hade tröttnat på att leka själv, då ville han vara med och spela...





Så det blev en sen kväll innan vi var hemma... klockan hann passera 22... och innan L somnat hade klockan passerat 23... så jag räknar med att vi vaknar sent imorgon....

....men vi sålda soffan ikväll, varpå köparen kommer i morgon klockan 11 för att hämta den, så då måste vi vara på benen.... och i och med detta, så måste vi ut på soffjakt innan min träning i morgon.... men nu är i varje fall denna såld, så nu var det skit samma om jag måste sitta på golvet någon vecka tills vi får en ny (kan ju vara besällningsvara om man har otur...).. men vi slipper i varje fall husperera en soffa någonstans om vi så köper en ny.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0