Snuvad på glassen.

Hade en trevlig eftermiddag med farmor, faster och tre kusiner. Ludvig var till en början lite skeptisk och ville helst inte släppa taget om mitt ben, men efter en liten stund lyckades Kajsa charma honom och de höll sedan ihop hela tiden. Stina gjorde dessutom vad hon kunde för att få vara med på ett hörn. Såå söta. De var till och med ute och lekte själva med Ludvig.



När gästerna åkt hemåt igen, så hamnade vi hos M´s mormor en stund, innan vi åkte vidare för att köpa den där glassen som jag sett framemot så länge... Jag säger en sak: tur vi åkte bil! FÖR de där 28 sorterna såg jag inte röken av, snarare 10-15 stycken kanske... och de enda som skulle ha kunnat funka för mig, de var slut. Kände mig inte så lockad av att ta smaker som punsch, ägglikör, konjak/jordgubb, lingon.... Så vi bojkattade alltsammans för denna gång och åkte hem istället. Får göra ett nytt försök en annan dag, när de förhoppningsvis fyllt på de goda sorterna igen....

Jag har dessutom äntligen hunnit med att klippa gräset ikväll. Grabbarna var inne och busade under tiden, så pass mycket att L på något vis hade ner en blomkruka, varpå krukan gick i delar och M fick till och plantera om blomman, gissa om han var lagomt imponerad på sonen just då..

Fick Ludvig att somna på kanske en kvart idag med. Det går bättre och bättre. Inget klättrande idag heller, bara lite "snurra runt hit och dit i sängen först".

Planerna för imorgon är lite diffusa ännu. Planen är väl att M ska fortsätta att rödmåla medan han har ångan uppe och medan svärfar fortfarande har kranen hemma... så under tiden får jag och L hitta på något annat. Funderar på ett besök hos min mormor och morfar på förmiddagen, allt ute efter när L vaknar vill säga, men eftersom han somnade efter 21 ikväll, så borde han sova till 8 i varje fall. Så ett besök i Nås före maten kunde passa. Eftermiddagen tror jag är vikt åt 5 årskalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0