Svettigt.

Igår eftermiddag åkte vi till Dammsjön för att bada och fika med Ludvigs farmor, farfar, gammelmormor och kusiner. Det var ett blåsigt Dammsjön vi anlände till, men av någon anledning var det riktigt varmt vid stranden. Jag hoppade aldrig i vattnet, trots 23 grader, men det gjorde däremot Ludvig. Tiden gick fort när vi var där, så vi kom inte hem förrän närmare 19.. L somnade i bilen hem och vaknade helt på fel sida när vi kom hem. Han totalvägrade att äta någon kvällsmat och välling gick inte ner förrän vi försökt somna i en timme eller så... tillslut somnade han, liksom jag och M... men vi hade slagit fotbollen på paus, så vi kunde se den trots att vi var tidsmässigt långt efter... M han valde dock att fortsätta att sova i soffan och av fotbollen såg han typ nada. Väckte honom några gånger och senast när jag gick och la mig vid midnatt....

L vaknade till vid 7 snåret så då trodde jag det var time to stiga upp, men icke. Han sov i 2 timmar till! Det visade sig också att M sovit i soffan ända till halv 4! Vilket inte gjorde honom så mycket för det var säkert 10 grader svalare där än i sovrummet...

Förmiddagen har tyvärr också bestått av en del gråt och skrik och ingenting duger... så för en kvart sedan somnade L i vagnen, utan att vilja ha någon lunch....

Under promenaden för att få honom att somna höll jag verkligen på att smälta bort av värmen, så hett och varmt och kvavt på samma gång... kanske åska till kvällen trots allt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0