Hemmets tysta vrå.

Träningen är gjord. Jag är hemma. Har äntligen lyckats få L att somna. Ska äta upp smörgåsen, dricka upp juicen och ta några djupa andetag innan jag också tar kvällen.

Jag gjorde ett försök med brunfärgen på eftermiddagen här när L tog lite siesta. Jag lyckades inte få till någon, antagligen för att den bruna jag har är alldeles för mörk, så det spelar ingen roll hur mycket jag blandar så blir det inge bra... bestämde mig för att skita i det och måla med den mörka färgen. Jag har kanske målat halva det bruna och har ångrat mig. Så nu får M gå in någonstans och köpa en ljusare färg och så hoppas jag att jag kan måla över det mörka och få det ljusare.... i värsta fall får det bli en solbränd Bamse....

Onsdag i morgon och jag och Ludvig får hålla oss hemma. Vi är billösa. Åtminstone tills vi har traskat upp och hämtat bilen som ska på service runt 16-snåret, då först kan vi ta oss någonstans. Så jag hoppas på soligt väder i morgon eftermiddag, eftersom promenaden till "bilfirman" är rätt lång... vad kan det ta, max en timme väl? Tur vi får åka bil hem igen. Fast å andra sidan, det får bli morgondagens lilla träningspass.

Angående torsdagens aktivitet istället för träning, så tror jag fortfarande på curling, eller åtminstone hoppas. "Ledtråden" vi fick ytterligare idag var att det inte kommer vara under öppen himmel, alltså inomhus där det kan vara liiite kallt. Ishall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0