Jag-vill-inte-sova-dag

Igår kväll när jag gick och la mig, lyfte jag över Ludvig i sin säng, med hopp om att han skulle sova några timmar i den. Detär nämligen så att han är som en tornado när han sover.... och ska helst sova vågrätt i vår säng, så jag och M har antingen ett litet huvud i magen, eller två par sparkande fötter... Han sov så sött i sin egen säng, i lite drygt 1½ timme..... sen var det bara att lyfta över honom igen. Pust. Strax efter klockan 5, så satt han sedan upp i vår säng och var klarvaken. Pust. Efter en timmes knölande ungefär i sängen, så somnade så åter om till klockan 8.

Sedan dess så har vi varit vakna fram till alldeles nyss! Grabben har totalvägrat att sova, hur trött han än varit. Jag gjorde ungefär 7 försök ute i vagnen och 2 inne, innan han tillslut gav med sig och somnade sittandes ute i vagnen! Så med tanke på alla promenadvändor vi varit ute på idag, så måste våra grannar tro att jag blivit knäpp. Ibland är det en nackdel att ha pensionärer till grannar, då de kan ha fullständig koll på oss. Haha.

Så jag ska nu försöka hinna få i mig återigen en sen lunch, försöka hinna slappa i soffan lite, innan junior återigen är vaken..... han får heller inte sova allför länge nu, då han måste följa med mig på träning en bit på vägen... så innan avresa måste vi ha hunnit stoppa något i hans mage också.. annars kan det bli en mindre rolig resa...

Pust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0