Kalasdag nr 1

På eftermiddagen har vi så haft det första 1 årskalaset. I morgon väntar andra halvan av släktet på tårta. Ludvig blev genast intresserad av ballongerna när de blåstes upp. Gästerna hade med sig en hel del paket, som Ludvig faktiskt var lite intresserad av. Åtminstone de som hade snören... men han var nyfiken som en strut då farmor hjälpte honom att öppna dem!

Dagens paket innehöll: kläder, stor lastbil med hink och spade mm, liten racerbil, skottkärra och en tavla.

Så klart att man ska få smaka tårta på sitt 1 års-kalas, en tårta som jag måste säga jag blev mer än nöjd med till slut... men någon större hit var kanske inte tårta just idag.. först var det mystiskt det som låg i tallriken, men sen smakade vi... men om sanningen ska fram så var nog bragokexen godast. =)

Bjuder er på lite bilder från eftermiddagen:

      

När gästerna tackat för sig, var Ludvig så pass trött att vi skulle ta en biltur för att han skulle få blunda en kortis. Bestämde oss för att ta en sväng förbi Nåsen så M skulle få se på spillkråkan som huserar i en tall där... såg inte röken av någon kråka först när vi kom dit, men när M knackade lite på tallen, så var det någon som tittade ut genom det stooora hålet och flög iväg, så kråkan fick vi så se, om så bara för någon sekund... men vi får åka dit en annan dag när det är finare väder.

Svängde förbi hos mamma och pappa när vi ändå hade vägarna förbi. Det var en trött men väldigt busig Oscar som underhöll dem. Blev lite bus och lek, men mest bus faktiskt innan vi åkte hemåt så O skulle få sova. Ludvig hittade även på Oscars skål med ostbågar, som han inte var sen på att provsmaka och sedan sluka.... men han var så fruktansvärt söt när han åt dem. Han plockade dem 1 och 1 mellan två fingrar... så ostbågar var gott....

Efter lite mer bus på hemmaplan var det sedan tid för junior att sova... vilket han nu gjort i en timme... och M också.... han somnar i princip alltid när vi lägger L... idag har jag varit in och väckt honom 2 ggr, men än har jag inte sett till honom vid tv:n, så nu får han skylla sig själv... jag ska i varje fall borsta tänderna och krypa ner om en stund.

I morgon hoppas jag på bättre väder så vi kan ta en cykeltur på förmiddagen, inhandla en morsdagspresent och ett kuvert till Anton som fyller år på måndag, samt att lunchen vid uppehållsväder kan bestå av grillat..... så jag håller alla tummar! Eftermiddagen kommer sedan som ni vet bestå av mer kalasande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0