Semesterplaner.

Det står inte på förrän det börjar bli semestertider för de flesta. Jag har ju dock fördelen för andra året i rad att gå hemma heeela sommaren, men efter denna sommar, så har verkligheten kommit ikapp även mig och det har blivit tid för grabbarna mina att spendera dagarna tillsammans ett tag.

Hur som helst. Vi börjar ju så smått planera vad vi kan tänkas göra för utflykter och resor under sommaren här... den mesta tiden kommer förhoppningsvis att spenderas vid Nåsen och Dammsjön men en och annan tur bortom 50-skyltarna ska det allt bli. Dock har jag ju fotboll större delen av sommaren också, men vi får i varje fall 2½ veckas ledigt, innan vi börjar hårdköra igen.

Vi har ju en längre tid pratat om ett visst resmål tillsammans med mina föräldrar och syster med familj. I år ska detta resmål bli verklighet, vilket förhoppningsvis kommer bli något alldeles extra, då vi upptäckte ett visst speciellt boende i anslutning... nu väntar jag bara på att få en bokningsbekräftelse på att bokningen blivit gjord och sen ska jag berätta för er vad som väntar oss! Jag kan säga om så, att i år styr vi kosan mot nordligare breddgrader!

Vad vi sedan ska hitta på med Ludvigs farmor och farfar och ev kusiner på den sidan, det är ännu lite oklart. Vi var ju som bekant till Mallis nyligen och de andra har en resa bokad dit i september också, så det kommer nog att bli någon kortare tur. Vi har pratat lite smått om Furuvik. Skulle tro att det är ett litet lagomt resmål för Ludvig i varje fall. Inte så långt i bil, se på massa djur och äta lite glass och god mat. Sen kanske det finns något mer i trakterna där man kan hitta på att göra, så det även kan bli en övernattning där? Förresten, Emma, det är ju lite av dina trakter! Har du några tips?? Annars får vi komma och våldgästa dig i stugan. =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ni är alltid välkomna och våldgästa oss där! Är inte syrran där ute så får ni låna hennes lilla stuga! Furuvik är ett alldeless fantasiskt utflyktsmål tycker jag! Himla mysigt! Jag va där i stort sett varje sommare när jag var yngre. Beroende på när ni ska dit så kanske vi också kan pricka in den dagen och mötas upp på Furuvik??

kram!

2010-05-26 @ 17:43:03
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0