Söndag.

Junior vaknade "ovanligt" tidigt i morse, halv 8.... men han var vaken ett tag redan vid halv 7... så jag fick maka mig upp medan M fick sova en timme till.

När hela familjen var vaken började jag operation storstädning. Sovrummet är nu kliniskt rent från damm, så nu vare väl tusan om L skulle bli täppt i näsan.... återstår att se i morgon bitti med andra ord... när L blev trött, så hade regnet även kommit, men M och L gick ändå ut för en promenad, sen fick L och vagnen stå i garaget och sova.... i  T-R-E T-I-M-M-A-R sov han!

Igår smakade L makaroner och korv när jag och M åt vår lunch, idag var det dags för potatismos, det var också smaskens. För att inte tala om leverpastejen som L fick smaka på smörgåsrånet ikväll... det sa bara slurk det och så hade han klämt 3 stycken. Det positiva under helgen är också att han börjat sluka vindruvor. Idag blandade jag druvor och majs i en tallrik åt honom att plocka själv. Majs är bland det bästa han vet och kan äta hur mycket som helst, men idag åt han vindruvorna först... sen majsen.... intressant. För han kan väl inte 11 månader gammal vara så smart så han sparar det godaste till sist?

På eftermiddagen var vi till M´s mormor och fikade och umgicks lite. Blev en kortare biltur på vägen hem för att L skulle få blunda några minuter.....och när vi sedan kom hem var det fullt ös. Han var rent ut sagt hel tokig vad det gäller gåningen ikväll. Nu har nog alla spärrar släppt. Ikväll ville han INTE hålla något finger på en, utan mer eller mindre sprang runt hela huset själv.... + att han gapskrattade samtidigt... så han var nog mycket stolt och mallig över sig själv, lillgrodan vår. Sen att det blev ett och annat huvud i golvet och dörrkarmarna, det verkade inte bekymra honom ett dugg. Vi lyckades även fånga en del av allt detta på film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0