Mynthysteri

Jag verkligen hatar mynt just nu. Alla verkar ha fått panik när de insett att det är på torsdag som 50-öringen försvinner som betalningsmedel.... varpå alla kom med sina sparbössor idag.. och jag befarar att så även blir fallet i morgon och på torsdag.... gaaaaahhh va jag bara vill krypa under bordet när jag hör folk komma med något som skramlar. För er som inte har fått denna panik ännu och som har mynt i sina sparbössor vill jag bara säga: take it easy. 50-öringen försvinner som betalningsmedel på torsdag och kan inte användas i affärer, men alla banker tar emot dessa till 31 mars 2011.... så du behöver inte växla in dessa just nu. Punkt slut.

En shoppingvända till stan för att köpa vinterskor till junior och fylla på kylskåpet med mat. Det slutade med mat i kylskåpet men att vi ärver urväxta skor från Oscar istället för att köpa.. om de nu inte är alldeles för stora vill säga, då får vi göra ett nytt stadsbesök.

Igår när grabbarna skulle och klippa sig, så upptäckte M att vi hade punka på Passaten... så någon vecka innan det är dags för snön och vinterdäcken att komma fram, så får vi lov införskaffa nya sommardäck... härligt. Vi sköt upp besiktningstiden vi hade förra måndagen för vi ville inte riskera ombesiktning pga dåliga däck (för det visste vi att det var/är..) så vi sköt upp tiden ett tag så vi visste vi hade vinterdäcken på.... en vecka senare är det punka. Skål. Det kom som på beställning.

Nu ska jag ta och krypa till kojs. I morgon har jag eventuellt lite sovmorgon... M ska till kiropraktorn vid 7(!), varpå jag inte åker till jobbet förrän han kommer hem igen... så har jag tur får jag sova ända till runt klockan 8... men det beror ju på junior det, som alltid.

Kommentarer
Postat av: Icka

Haha! Folk är som galna i Vansbro också.

2010-09-29 @ 07:49:57
Postat av: A

oj jag visste inte att den skulle försvinna redan nu på torsdag! :o

2010-09-29 @ 08:34:58
URL: http://annnaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0