Välkommen sommaren!

Den här påskhelgen har varit helt fantastisk vädermässigt. För en gångs skull så var vädret med oss på våra lediga dagar. Idag har jag t o m gått i shorts! Och dessutom hållt på svettas bort i solen..... skall även tilläggas att jag fått lite solbränna! Det ni. Jag kan återigen konstatera att jag är glad att jag inte behöver gå höggravid i typ julimånad (som jag hoppas blir varm och solig även den...).

Så idag har vi spenderat större delen av dagen utomhus. Från 9 i morse till 19.30 tiden ikväll. Nice. M har pulat med altanen, L har gjort allt och lite till, jag har försökt hänga på så gott jag bara kunnat och hunnit med... blev en cykeltur till M´s mormor på eftermiddagen för att få oss lite fika. Sen avslutade vi kvällen med att jaga runt i byn efter glassbilen samt tog oss en sand-till-sandlådan-letar-tur.

Som sagt. Veckorna tickar på i rasande fart måste jag säga. Man hinner knappt reflektera över saker och ting.. det står inte på förrän det är junimånad. Det är mindre än 2 månader kvar nu till beräknat födelsedatum. Under veckan är det återigen dags för att utsätta kroppen för en sockerbelastning. För er som inte vet vad det innebär, så kan jag säga som så, att jag skall dricka ett stort glas med någon form av sockerblandning.. sen ska jag sitta/ligga still i två timmar (endast gå på toa i akuta akutfall!)... innan jag blir stucken i fingret igen. Ett stick i fingret görs även innan jag börjar dricka.. sen jämför man hur kroppen reagerat på det hela.. detta för att se att jag inte löper större risk att drabbas av graviditetsdiabetes (detta görs pga att L var stor när han föddes...). Jag har även bara ca 5 veckor kvar att jobba. I månadsskiftet maj/juni är det dags för mig att ta lite långledigt igen. Det är verkligen helt sjukt. Ni kanske undrar hur jag mått de senaste 7 månader? Fina fisken. Prima! Inte en känning eller krämpa så långt ögat kunnat nå.......

Nu är det dags att tänka på refrängen. I morgon ringer klockan vid halv 7 snåret, för då väntar återigen dagis och jobbet på oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0