Envis liten rackare.

Att Molly sover 7-8 timmar i sträck under natten är ju helt underbart, men när hon sedan vaknar och klockan endast visar 05.33... då känns det tungt. Mycket tungt.

Storebror ropade att han var vaken strax före 7. Morgonen spenderades sedan till största delen framför dvd:n, men idag var det inte Lilla röda traktorn eller Stora maskiner som stod på önskelistan, idag skulle han se på EMIL! Så i 45 minuter satt han blickstilla och bara kollade och halvt skrattade åt Emils alla hyss...

När det sedan var dags att bege oss mot dagis, så var det återigen en protestensdag. Slutade med att jag först fick gå in med Molly, för att sedan bära in en ledsen Ludvig... men efter 10 minuter kunde jag och Mollis vända hemåt igen.

Trots bilåkande, promenad och allt vad jag kunde komma på, så ville inte lillasyster slå igen sina blå... jag som längtat sååå efter en middagslur idag. Jag har faktiskt inte kunnat vila/sovit middag en endaste dag hittills... kanske under de 2-3 första veckorna i Mollys liv, men sen har det varit helt kört.. dottern behöver ju knappt sova! Vart får hon energin ifrån?

Bestämde mig istället för att åka och hämta hem Ludvig från dagis en timme tidigare än hans sluttid, för att Molly sedan skulle kunna sova utan att jag behöver transportera henne hit och dit mellan vagn och bilstol... och då vill inte Ludvig hem från dagis istället. Så det kan slå om under en och samma dag!

Vid 14-tiden ger sen Molly upp och slår igen sina blå... lilla tjejen var vaken mellan 05.30 och 14.00. Slå det ni om ni kan....själv har jag ännu inte kunnat sova någon minut, så ikväll blir det en tidig kväll... hoppas jag... allt hänger ju på lillasyster... =)

Kommentarer
Postat av: Emma

Jo det känns konstigt.. eller inte så konstigt just men på söndagkväll kommer det nog att göra det! :) Patrik är ledig mån-tis så det är perfekt! Sen kommer jag ha möjlighet att umgås med pappa också så det känns bra!



kram!

2011-10-01 @ 10:03:55
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Blir nog säkert ett par kilon till innan detta är "över"! ;) Börjar samla på mig vätska känner jag..



Lugnt med USB-minnet.. har flera! :)

2011-10-01 @ 11:50:37
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja tänkt att oktobermånad är här! Ofattbart att det gått så fort!!

2011-10-01 @ 11:52:56
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0